عيب يابي فن يخچال

دانستني هاي علم و صنعت

عيب يابي فن يخچال

۲ بازديد

 

مشكل: فن با برخورد با چيزي صدا مي دهد و صدا با باز شدن در يخچال متوقف مي شود.

اگر يخچال توليد صدا مي كند و با باز شدن در يخچال آن صدا متوقف مي شود، ممكن است فن داخل يخچال به علت تجمع تدريجي يخ ايجاد صدا كند. نوع دقيق صدا مختلف است (وزوز، صداي سايش و ...) اما علامت مشترك آن ها اين است كه وقتي در يخچال باز شود، متوقف مي شوند. اين صدا معمولا لحظاتي بعد از بستن در دوباره شروع مي شود.

دليل اصلي اين صدا اين است كه يخچال در سطح زمين درست تراز نشده است. وقتي يخچال درست تراز شده باشد، قسمت جلوي آن بر پايه هاي قابل تنظيم تكيه دارد و با سطح زمين تماس ندارد. اين وضعيت، شيب جلو به عقب را حفظ مي كند و باعث مي شود قسمت ميعان در يخچال به درستي انجام شده و در اواپراتور تخليه شود.

وقتي يخچال درست تراز نشده باشد، باعث مي شود كه مايع به جاي تخليه شدن به بالا كشيده شود و به علت دماي پايين يخچال، يخ بزند و باعثث تجمع يخ شود. در نهايت يخ آن قدر تجمع مي كند تا فن به آن برخورد كرده و ايجاد صدا كند.

براي جلوگيري از اين صدا كه پتانسيل ايجاد مشكل در سرد كردن نيز را دارد، بايد  يخچال را درست روي سطح زمين تراز كنيد. اين كار صدا را از بين مي برد. چه بلافاصله و چه بعد از مدتي. دستورالعمل تراز كردن يخچال در دفترچه راهنماي آن نوشته شده است.

نكته: اگر قبل از ايجاد صدا يخچال به خوبي تراز شده بود، پس نياز به سرويس دارد.

اگر يخچال بعد از ايجاد صدا درست تراز شد اما صدا از بين نرفت، احتمالا تجمع يخ آن قدر زياد است كه ديفراست توانايي از  بين بردن ان را ندارد و نياز است دستي آن يخ را از بين ببريد. براي اين كار مراحل زير را انجام دهيد:

  • تمام غذاهاي فاسد شدني را از يخچال خارج كنيد و در جايي با دماي كنترل شده قرار دهيد.
  • حوله اي در پايين يخچال روي زمين قرار دهيد تا آب اضافي كه سيستم تخليه يخچال نمي تواند جمع كند را جذب كند.
  • حالت خاموش خنك كردن را فعال كنيد تا عمل سرد كردن در يخچال غير فعال شود.

نكته: توصيه نمي شود كه يخچال را از برق بكشيد.

توصيه: اگر بعد از غير فعال كردن خنك كردن يخچال صدا همچنان ادامه داشت، يا خنك كردن درست فعال نشده است، يا صدا عامل ديگري دارد.

  • بعد از گذشت زمان لازم براي آب شدن يخ ها، حالت خاموش خنك كردن را غير فعال كنيد. 5 دقيقه صبر كنيد تا سيستم خنك كننده دوباره راه بيفتد و دقت كنيد كه صدا هنوز وجود دارد يا خير. اگر صدا برطرف نشده بود، دوباره خنك كردن را غير فعال كنيد و زمان بيشتري اجازه دهيد تا يخ ها آب شوند.

اخطار: از سشوار و ديگر وسايل گرم كننده براي سرعت بخشيدن به آب شدن يخ ها استفاده نكنيد. اين كار به يخچال صدمه مي زند.

  • اگر بعد از 24 يا 48 ساعت غير فعال بودن سيستم خنك كننده و آب شدن يخ ها صدا باز هم وجود داشت، يخچال نياز به سرويس دارد.

وقتي صدا از بين رفت، يخچال را درست تراز كنيد و بعد غذاها را دوباره در آن جاي دهيد. تراز كردن يخچال از وقوع دوباره اين مشكل جلوگيري مي كند.

سامي سرويس با 17 سال سابقه كار در زمينه تعمير يخچال در اصفهان داراي 20 نيروي متخصص در سرتاسر شهر اصفهان و حومه آماده ارائه خدمات در منزل و محل كار شما مي باشد

تعمير انواع يخچال هاي سايد باي سايد در منزل تنها با يك تماس

تعمير انواع برندهاي اسنوا , سامسونگ و LG  وپارس و ...

تعمير ماشين لباسشويي در اصفهان ...

تعمير كولر گازي در اصفهان ....

سامي سرويس داراي نمايندگي تعمير ال جي در اصفهان ، نمايندگي تعمير سامسونگ در اصفهان داراي 20 نيروي متخصص در سرتاسر شهر اصفهان و حومه آماده ارائه خدمات در منزل و محل كار شما مي باشد

سامي سرويس در راستاي ارتقا كيفيت و خدمات خود در زمينه تعمير يخچال در خميني شهر داراي يك تيم 7 نفره با سابقه كاري ممتاز را در شهرستان خميني شهر مستقر نموده و كليه تعميرات همشهريان گرامي را بصورت سيار در منزل و يا محل كار در تمامي روزهاي هفته(حتي جمعه ها) انجام مي دهد.

سامي سرويس در راستاي ارتقا كيفيت و خدمات خود در زمينه تعمير يخچال در سپاهان شهر داراي يك تيم 7 نفره با سابقه كاري ممتاز را درسپاهان شهر مستقر نموده و كليه تعميرات همشهريان گرامي را بصورت سيار در منزل و يا محل كار در تمامي روزهاي هفته(حتي جمعه ها) انجام مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.