تكنيك كاشت مو به روش PRP

دانستني هاي علم و صنعت

تكنيك كاشت مو به روش PRP

۳ بازديد
 

تكنيك كاشت مو به روش PRP

تكنيك PRP كه مخفف كلمه Platete Rich Plasma مي باشد تكنيكي است كه از حدود ۲۰ سال قبل در آمريكا در زمينه ارتوپدي و جراحي مورد استفاده قرار مي گرفته است.

مكانيزم كارPRP به طور مختصر و ساده به قرار زير است:

وقتي كه قسمتي از دست شما دچار بريدگي سطحي مي شود چه اتفاقي مي افتد؟

۱ تا ۲ روز بعد لبه هاي زخم به هم نزديك ميگردد و بعد از ۵ تا ۷ روز بافت پوست به صورت كامل ترميم مي شود و اثري از خراش قبلي وجود ندارد. مكانيزم واقعي اين پديده كه به نظر ساده مي آيد. اما در عمل بسيار پيچيده است و جزء موارد عجيب خلقت مي باشد چگونه است؟

پس از سال ها تحقيق و بررسي دانشمندان به اين نتيجه رسيده اند كه در خون انسان مواد فعال زنده بافتي از پلاكت هاي خون ترشح مي گردد. در تكنيك PRP از طريق مكانيزم پيچيده اي كه فقط شركت هاي سازنده كيت هاي PRP از تكنولوژي آن برخوردارند اين مواد محرك رشد از خون فرد طي فرآيندي گرفته شده و پس از فعال سازي در بافت هاي مختلف بدن كه جهت درمان احتياج مي باشد تزريق مي گردد.

اين كار حدود ۲ دهه است كه در آمريكا مورد استفاده قرار مي گيرد و كاربرد هاي اوليه آن محدود به ترميم غضروف، مفاصل، منيسك و موارد مشابه بود اما در چند سال اخير موارد كاربرد اين تكنيك در امور زيبايي مطرح گرديده است كه به قرار زير مي باشد:

۱ -تقويت ريشه موها جهت افرادي كه دچار ريزش بينابيني مو بوده و يا از سستي موها شكايت دارند.

۲- تحرك رشد فوليكولهايي كه هنوز زنده مي باشند.

۳ – جوان سازي و زيبا سازي صورت

۴ – از بين بردن چروك و پف دور چشم

۵ – جوان سازي دست ها

كل فرآيند درمان حدود ۲۰ دقيقه به طول مي انجامد و به علت آن كه مواد محرك رشد از خون فرد گرفته مي شود هيچ گونه حساسيتي ندارد.

حدود ۸CC خون از فرد گرفته شده و پس از جداسازي فاكتورهاي رشد با استفاده از سوزن هاي ظريف مزوتراپي در كنار فوليكول هاي مو تزريق مي گردد. نتيجه كار معمولا از ماه دوم تا سوم مشخص شده و معمولا نياز به هيچ گونه تكراري قبل از ۶ ماه تا ۱ سال ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.