چه عواملي باعث مي گردد تا كاربران از وب سايت شما خارج مي شوند؟

۲ بازديد

چه عواملي باعث مي گردد تا كاربران از وب سايت شما خارج مي شوند؟

 

۱- سرعت بارگذاري بالاي وب سايت

سرعت بارگذاري وب سايت

 

تاخير در لود وب سايت يكي از عوامل مهمي مي باشد كه ممكن است باعث شود قبل از لود كامل وب سايت كاربر از ديدن وب سايت منصرف شود و از وب سايت خارج شود!

به نتايج تحقيق زير توجه نماييد:

۴۷ درصد از كاربران انتظار دارند يك صفحه وب در ۲ ثانيه لود گردد.

۴۰ در صد از كاربران سايتي كه بارگذاري آن بيش از ۳ ثانيه طول بكشد از ديدن آن منصرف مي شوند.

با توجه به موارد فوق به اهميت سرعت بارگذاري وب سايت پي مي بريم.همان طور كه مشخص است سرعت لود وب سايت به حجم وب سايت و همچنين كيفيت سرور بستگي دارد.

راهكارهاي پيشنهادي جهت كاهش حجم وب سايت:

- فشرده سازي كليه فايل هاي css , js

- كاهش حجم تصاوير استفاده شده در وب سايت

- كاهش تعداد دفعات درخواست (Request)  براي لود وب سايت (اين كار با كم كردن تعداد فايل هاي  cssو js مقدور خواهد بود)

- فعالسازي قابليت gzip بر روي سرور خود

- و ...

۲- استفاده از پلاگين هاي منسوخ شده

استفاده از پلاگين هاي منسوخ شده يكي ديگر از عوامل خروج كاربران  از وب سايت شما مي باشد به عنوان مثال استفاده از  فلش در وب سايت ! استفاده از فلش بدليل اينكه جهت نمايش بايد افزونه flash  بر روي مرورگر نصب باشد كاربران دلخوشي از آن ندارند و علاوه بر آن براي سئو وب سايت هم مضر است(گوگل هم حتي با استفاده از فلش در وب سايت مخالف هستش!)

۳- ثبت نام پيچيده جهت دريافت خدمات

ثبت اطلاعات كاربران براي اطلاع رساني هاي بعدي و اينكه بتوانيم كاربران را دوباره به وب سايت برگردانيم فكر خوبي است اما مراقب باشيد اكثر كاربران از ثبت نام در وب سايت ها خوششان نمي آيد و دوست دارند خيلي سريع خدمات را دريافت كنند.

لذا اگر تمايل داريد كاربران در وب سايت شما ثبت نام بكنند از ثبت نام هاي طولاني و دريافت اطلاعات به درد نخور خودداري نماييد! به اصطلاح ثبت نام سريع و آسان باشد(يك ايميل و پسور كافي است)

۳- گرافيك و ظاهر مناسب

طراحي گرافيك وب سايت

اين كه ظاهر مناسب و شكل وب سايت بر ماندگاري كاربر تاثير دارد بركسي پوشيده نيست! لذا پس شما موارد زير را در طراحي ظاهر سايت خود در نظر بگيريد.

-  از فونت هاي ريز و يا خيلي درشت استفاده نكنيد .

-  دقت كنيد رنگ فونت با پس زمينه يكسان ويا نزديك به هم نباشد.

- رنگ و لعاب سايت خود را همواره با توجه به نوع كاربران خود انتخاب نماييد و هميشه مسئله روان شناسي رنگ ها را مد نظر قرار دهيد.

براي اينكه به اهميت ظاهر وب سايت پي ببريد به نتايج تحقيق زير توجه نماييد.

طي يك تحقيق سايت هاي مختلف با يك نوع محتواي علمي را به كاربران متعددي نشان دادند و درنهايت مشخص شد كه بين ميزان قابل اعتماد بودن مطالب سايت و ظاهر گرافيكي آن ۹۴ در صد همبستگي وجود دارد.

با توجه به تحقيقات  فوق مشخص مي شود كه ظاهر يك وب سايت مهم است! اگر از طراحي ظاهر وب سايت شما چند سالي است كه مي گذرد بهتر است يك تغييري در آن بدهيد و مجددا يك قالب ريسپانسيو و شكيل طراحي نماييد در اين زمينه مي توانيد با اصفهان پيامك فعال در زمينه طراحي سايت در اصفهان و ديگر نقاط كشور همكاري نماييد.

۴- پخش خودكار موسيقي و يا ويدئو

پخش خودكار موسيقي و يا ويدئو

پخش خودكار صدا و يا ويدئو در وب سايت يكي از مسائل آزار دهنده كاربران  مي باشد . فرض كنيد يك كاربر از وب سايت شما ساعت ۲ نيمه شب بازديد مي كند و يكباره صداي بلندي شروع به پخش كردن بشود! به نظر شما چه حالتي به كاربر دست مي دهد؟!

اصلا فراموش مي كند براي دنبال كردن چه موضوعي وارد وب سايت شما شده است و فقط دنبال دكمه متوقف كردن پخش مي گردد.

بهتر است اگر ويدئو و يا صداي قرار پخش گردد به انتخاب كاربر پخش شود و از Auto Play  بودن آن جدا خودداري نماييد.

۵- ريسپانسيو بودن وب سايت (Responsive)

در رابطه با اهميت سايت هاي ريسپانسيو در مقاله جدا قبلا توضيحاتي مفصل ارائه كرديم, اما اينجا هم به صورت مختصر توضيحاتي ارائه مي كنيم. به طور خلاصه وب سايتي ريسپانسيو مي باشد كه در هر نوع  دستگاه از قبيل موبايل , تبلت , و يا لب تاپ متناسب با آن دستگاه نمايش داده مي شود و اسكرول افقي نمي خورد

اين اواخر گوگل به اين موضوع  اهميت زيادي مي دهد و به آن mobile-friendly مي گويد لذا هنگام ايندكس كردن صفحات ,وب سايت هاي mobile-friendly در اولويت مي باشد.

اگر هنوز وب سايت شما ريسپانسيو نيست دست به كار شويد و قالب وب سايت خود را تغيير بدهيد ! اگر نگران داده ها و مطالب فعلي وب سايت خود هستيد كه مبادا از دست برود و يا اينكه سئو وب سايت شما ضرر ببيند با اصفهان پيامك فعال در زمينه طراحي سايت در اصفهان و همچنين سئو سايت در اصفهان و ديگر نقاط كشور تماس بگيريد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.