طراحي حرفه اي سايت با ASP.NET

دانستني هاي علم و صنعت

طراحي حرفه اي سايت با ASP.NET

۲ بازديد

طراحي حرفه اي سايت با ASP.NET

مبحث انتخاب تكنولوژي طراحي سايت يك مبحث مفصل , پيچيده و گاهي هم همراه با اغراق در مورد بعضي از تكنولوژي ها مي باشد.در اين مقاله قصد داريم در مورد طراحي سايت با ASP.NET  و ساير تكنولوژي هاي مشابه يك بررسي را داشته باشيم.

هنگامي كه CMS هاي موجود در بازار نيازهاي شما را جهت طراحي سايت رفع نمي كند بايد يك طراحي اختصاصي داشته باشيم لذابراي يك طراحي اختصاصي سايت نياز است تا از يك زيان و يا تكنولوژي جهت طراحي سايت استفاده نماييم كه يكي از اين تكنولوژي ها ASP.NET مي باشد.

خيلي قصد ورود به مسائل فني در معرفي تكنولوژي ASP.NET را نداريم. ASP.NET محصول شركت ماكروسافت مي باشد.

از آنجا كه بسياري ASP.NET را يك زبان برنامه نويسي وب مي دانند خوب است بدانيد كه ASP.NET به هيچ وجه يك زبان برنامه نويسي نيست بلكه يك تكنولوژي قدرتمند در طراحي سايت مي باشد كه قادر است از هركدام زبان هاي برنامه نويسي دات نت (.NET)  استفاده كند, زبان هاي برنامه نويسي دات نت عبارتند از (C#,F#,VBو...)

هاست مورد نياز:

وب سايت هايي كه با استفاده از تكنولوژي ASP.NET طراحي مي گردند نياز به هاست ويندوزي دارند و همچنين وب سرور (IIS) استفاده مي كند كه در مقالات بعدي در مورد وب سرور توضيحاتي خواهيم داد.

انواع ASP.NET

ASP.NET حالت هاي (mode) مختلفي دارد كه از جمله معروفترين آنها عبارتند از ASP.NET(webforms) و همچنين ASP.NET(MVC) مي باشد.

بعد از ارائه ASP.NET(webforms) شاهد بروز مشكلاتي از جمله مهمترين آنها سنگيني سايت ها بدليل وجود صدها كيلو ViewState بود وعلاوه بر آن كنترلي بر خروجي HTML  توليد شده وجود نداشت(اينها برخي از مشكلات هستند كه قصد بررسي فني آنها را نداريم)

بعد از بروز اين مشكلات ماكروسافت تصميم به ارائه نسخه جديدتر و يا در واقع يك حالت (mode) جديد گرفت.نسخه جديد آن از مدل برنامه نويسي MVC (model,view,controller)  پيروي مي كرد لذا به آن (MVC)    ASP.NET مي گويند. ASP.NET(MVC) هيچ يك از مشكلات نسخه هاي قبلي ASP.NET را ندارد و داراي انعطاف پذيري  بسيار بالايي مي باشد و در حال حاضر بسياري از نرم افزار هاي حرفه اي و سنگين در سرتاسر دنيا با اين تكنولوژي پياده سازي شده اند.

 

توضيح  در مورد ويژگي هاي جديد ASP.NET(MVC) در مقوله اين مقاله نمي گنجد اما اين را بدانيد كه MVC يك مدل جديد و پيشرفته در پياده سازي نرم افزاري مي باشد.

تيم برنامه نويسي ما مسلط بر تكنولوژي ASP.NET (MVC) مي باشد و تمامي فازهاي برنامه نويسي ما با استفاده از همين تكنولوژي انجام مي گردد و علاوه بر آن كليه برنامه نويس هاي ما با اصول سئو سايت و بازار يابي اينترنتي آشنايي دارند.

اصفهان پيامك به عنوان يكي از فعالترين گروه طراحي سايت در اصفهان و ديگر نقاط كشور آماده است تا شما عزيزان را در انتخاب روش و تكنولوژي انتخابي جهت پياده سازي وب سايت شما راهنمايي كند.(سالها تجربه ما در اختيار شماست! )

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.